Beta-alanina jest organicznym związkiem chemicznym zaliczanym do aminokwasów. To także pochodna α-alaniny, związku należącego do podstawowych aminokwasów białkowych. Jakie korzyści może przynieść stosowanie beta-alaniny? Oto 5 najważniejszych z nich…

1. Opóźnienie zmęczenia podczas intensywnego wysiłku

Intensywny wysiłek prowadzi do gromadzenia się jonów wodorowych, obniżających pH krwi, co z kolei wywołuje uczucie zmęczenia. Beta-alanina, jest prekursorem karnozyny, która odpowiada za regulację pH układu mięśniowego. Utrzymywanie równowagi kwasowo-zasadowej w obrębie komórek mięśniowych, zapobiega powstawaniu kwasu mlekowego, a tym samym sprzyja regeneracji organizmu oraz niweluje uczucie nadmiernego zmęczenia w trakcie i po treningu.

2. Rozrost masy mięśniowej

Beta-alanina wpływa na wzrost masy mięśniowej w trakcie 8 tygodni jej przyjmowania, równocześnie przyczyniając się do utraty tkanki tłuszczowej.

3. Zwiększona objętość treningowa

Stosując 4-5 g beta-alaniny dziennie, możemy podnieść swoje zdolności wysiłkowe, czyli siłę i wytrzymałość organizmu, dzięki czemu będziemy w stanie zwiększyć ilość powtórzeń wykonywanych podczas treningu.

Czytaj dalej na następnej stronie…

Total
53
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*