Aby osiągnąć wymarzony sześciopak nie wystarczy wykonywać setek powtórzeń wszelkiego rodzaju tzw. brzuszków. Pamiętaj, że nie ma czegoś takiego jak miejscowe spalanie tkanki tłuszczowej, dlatego samo wykonywanie ćwiczeń w leżeniu na macie nie sprawi, że nasz brzuch stanie się bardziej odtłuszczony, a mięśnie bardziej uwydatnione.

Na pozbywanie się tkanki tłuszczowej nie tylko z brzucha, ale i z całego ciała wpływa przede wszystkim dieta, trening siłowy, aerobowy oraz interwałowy. Sam trening mięśni brzucha nie likwiduje tłuszczu z tego miejsca, ale pomaga je wzmocnić i uwidocznić. Wbrew temu, w jaki sposób brzuch ćwiczy większość osób, partia ta doskonale reaguje na duże ciężary i niski zakres powtórzeń.

Jak ćwiczyć brzuch?

Jak więc wypracować silny i estetyczny brzuch? Najlepiej za pomocą ćwiczeń wielostawowych, takich jak przysiady czy martwe ciągi. Ćwiczenia złożone, szczególnie wykonywane na dużych obciążeniach są efektywnym treningiem dla mięśni prostych, skośnych, głębokich, a także mięśni grzbietu. Dzięki zaangażowaniu większej ilości partii mięśniowych, spalisz dużo więcej kalorii niż podczas wykonywania tradycyjnych brzuszków.

Ciąg dalszy artykułu na następnej stronie…

Total
148
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*