Nie musimy genetycznie modyfikować jedzenia, aby zyskało większą wartość – wystarczy, że będziemy mądrzej dobierać składniki swoich posiłków. Zobacz, jak łączyć produkty na talerzu, aby szybciej budować mięśnie, skuteczniej spalać tłuszcz oraz wzmocnić swoją odporność.

jajka + imbir
= śniadanie na megagłód + masa mięśniowa

Do klasycznej jajecznicy dodaj imbir – w ten sposób stworzysz śniadanie, które w natychmiastowym tempie przetransportuje białko i energię do mięśni. Wyniki badań USG mężczyzn, opublikowane w „European Journal of Gastroenterology and Hepatology”, wykazały, że imbir stymuluje skurcze mięśni w żołądku, co pomaga organizmowi szybciej strawić pożywne białko. Jedzenie jest również skuteczniej transportowane przez układ pokarmowy, przez co czas dotarcia składników spożywczych do mięśni skraca się o połowę i pozwala organizmowi szybciej wejść na pełne obroty.

ser + słodkie ziemniaki
= ochrona przed rakiem + energia na cały dzień

Słodkie ziemniaki, zwane również batatami, zawierają dużą ilość karotenu i luteiny, które przeciwdziałają powstawaniu komórek rakowych, a w połączeniu z kostką sera wielkości pudełka zapałek stają się antykancerogenną bronią w postaci przekąski w środku dnia. Badacze z Ohio State University odkryli, że połączenie beta-karotenu i luteiny z kwasami tłuszczowymi (czyt. cheddar) powoduje, że organizm przyswaja o 1000% więcej karetonoidów przeciwdziałających powstawaniu komórek rakowych. Ponadto, słodka wersja ziemniaka ma o wiele niższy indeks glikemiczny niż jego biała, powszechnie jedzona w naszym kraju wersja, co oznacza, że energia pochodząca z niego uwalnia się dłużej.

tuńczyk + cytryna
= budulec masy mięśniowej + wzrost odporności

Chude białko dobrze regeneruje mięśnie, kwasy omega-3 zwiększają elastyczność stawów, a niska zawartość tłuszczu chroni przed tyciem. Dodanie do tego soku z cytryny nie tylko poprawi walory smakowe, ale dostarczy organizmowi innego cennego składnika – żelaza. Badanie przeprowadzone na University of Surey wykazało, że kwas askorbinowy zawarty w cytrusach przekształca żelazo w bardziej przyswajalną formę, co oznacza, że organizm dostaje o 4,1% więcej tego cennego minerału. Dodatkowe żelazo wpływa na zwiększenie we krwi ilości tlenu, który odżywia mięśnie i mózg, a większa ilość czerwonych krwinek pobudza system immunologiczny.

Więcej połączeń żywieniowych i korzyści z nich płynących znajdziesz na następnej stronie…



Total
52
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*