Rutyna utrudnia ciału jakikolwiek postęp, dlatego od czasu do czasu należy przełamać treningową monotonię i wprowadzić do swojego planu kilka nowych ćwiczeń.

Hack przysiady

…są jednym ze sposobów na skuteczne urozmaicenie treningu nóg. W odróżnieniu do tradycyjnego przysiadu, w hack squat sztangę trzymamy za plecami, pod pośladkami na wyprostowanych rękach. Podczas tego ćwiczenia najbardziej zaangażowane są mięśnie czworogłowe ud, a specyficzne ułożenie sztangi wymusza dużo mniejsze, niż w przypadku klasycznych przysiadów, obciążenie.

Hack przysiadów nie należy wykonywać zbyt gwałtownie. W trakcie ćwiczenia dbaj o to, by:

  • nie tracić napięcia mięśniowego;
  • nie schodzić ze zbyt dużym impetem w dół – to samo tyczy się odbijania na dole, by wstać;
  • Twoje stopy nie odrywały się od podłoża.

Technika wykonania

…oraz ułożenie ciała pozostają niezmienne, jak przy tradycyjnych przysiadach. Zmienia się jedynie umiejscowienie sztangi – łapiemy ją na szerokość barków, podchwytem za naszymi plecami.

Hack przysiady to świetne urozmaicenie i nowy bodziec dla rozwoju mięśni, jednak w żaden sposób nie zastępują klasycznych ćwiczeń. Z tego względu przy wprowadzaniu jakichkolwiek modyfikacji, nie należy zapominać o niezawodnych podstawach solidnego treningu siłowego.

 



Total
41
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*