1.

Trening mięśni stabilizujących czyni Cię lepszym atletą w każdym sporcie opartym na sile lub szybkości. Silne mięśnie głębokie pozwalają na lepszy transfer siły do kończyn, możesz więc szybciej biec, wyprowadzać silniejsze ciosy i mocniej kopać piłkę.

2.

Silne mięśnie stabilizujące utrzymują Twój korpus w bardziej stabilnej pozycji, niezależnie, czy ćwiczysz czy wykonujesz codzienne czynności. Trening mięśni głębokich pozwala również unikać kontuzji i efektywnie podnosi ogólną sprawność fizyczną.

3.

Trening, który uwzględnia wzmacnianie mięśni stabilizujących, pomoże Ci również kontrolować ból pleców, tak częsty przy wykonywaniu pracy siedzącej. Które ćwiczenia wybrać? Deskę boczną, spięcia brzucha lub popularny w jodze bird-dog.

4.

Zaniedbane mięśnie głębokie są kiepskim wsparciem i nie pomogą Ci w biciu rekordów. Nie bez powodu Amerykanie nazywają je core – to faktycznie podstawa i rdzeń formy. Na każdym treningu poświęć minimum 10 minut na ćwiczenia, które wzmocnią Twój core.

5.

Badania naukowców wykazały, że regularny trening mięśni stabilizujących pozytywnie wpływa organizm m.in. obniżając cholesterol, przeciwdziałając udarom mózgu oraz zawałom. Świetnym patentem na wzmocnienie mięśni stabilizujących jest pilates oraz ćwiczenia na taśmach TRX, które wpływają na ogólną sprawność i gibkość – spróbuj pompek zegarmistrza lub rozpiętek.

Total
307
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*