Jakie zmiany należy wprowadzić w swój plan żywieniowy, aby tracić zbędną tkankę tłuszczową? Oto 5 głównych zasad…

1. Wysoka jakość spożywanych produktów

Przede wszystkim należy zadbać o to, aby białe pieczywo zastąpić razowym, makaron pszenny – żytnim, a płatki śniadaniowe płatkami owsianymi. Dobrym źródłem węglowodanów są także kasze: jaglana, jęczmienna oraz gryczana niepalona.

2. Zdrowe źródła tłuszczów

Koniec ze smażeniem potraw na głębokim oleju i w panierce – smażymy w małej ilości tłuszczu pochodzącego np. z masła klarowanego lub oleju kokosowego. Do sałatek dobrze jest dodawać wysokiej jakości oliwę z oliwek lub olej lniany. Dobrym źródłem zdrowych kwasów tłuszczowych są orzechy oraz masło orzechowe 100% (zawsze należy zwracać uwagę, by nie zawierało dodatków: cukru, soli oraz oleju palmowego).

3. Pełnowartościowe białko

Starajmy się wybierać mięso ze sprawdzonej hodowli.  Oprócz kurczaka, możemy śmiało jeść chudy schab oraz polędwicę wieprzową. Dobrej jakości ryby (np. dorsz, łosoś, tuńczyk) powinny także znaleźć się czasem na naszym talerzu. Innym dobrym i tanim źródłem pełnowartościowego białka są podroby, np. wątróbka lub serca drobiowe. Jeśli nie jesteśmy uczuleni na laktozę, możemy sięgnąć również po nabiał – chudy twaróg, jogurty naturalne czy sery typu mozzarella, które urozmaicą naszą dietę.

Czytaj dalej na następnej stronie…



Total
155
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*