Czy woda kranowa nadaje się do picia?

Skoro o butelkach mowa…

Szacunki wskazują, że w 2017 roku na świecie zostanie sprzedanych 391 miliardów litrów wody w butelce. Łatwo sobie wyobrazić, że potrzeba ogromy plastiku na całą tę wodę, który produkuje się z ropy naftowej. Obliczenia wskazują, że ropa potrzebna do produkcji tylu plastikowych butelek wystarczyłaby na zasilanie miliona aut rocznie. Do tego dochodzi transport wszystkich tych butelek. Największą ironię stanowi jednak fakt, że do wyprodukowania jednego litra wody butelkowanej potrzeba nawet… dwóch litrów wody.

Manipulacje konsumentem

Strach czy brak świadomości, to nie jedyne czynniki, które powstrzymują ludzi od picia wody z kranu. Duży w tym udział mają korporacje, które tworzą przed konsumentami obraz wody butelkowanej jako cudu natury. Drogę im zaś wytyczył producent francuskiej wody Perrier, który w latach 70. postanowił wejść na amerykański rynek z szeroko zakrojoną kampanią reklamową przedstawiającą Perrier jako wodę dla młodych, pięknych, bogatych i wysportowanych. Amerykanie – którzy wcześniej nawet nie myśleli o tym, żeby pić wodę inną niż kranową – błyskawicznie zdali sobie sprawę z tego, że kluczem do osiągnięcia sukcesu, zdrowej sylwetki i zachowania młodości jest przepłacanie setki razy za coś, co można mieć prawie za darmo.



Total
23
Shares