Powtarzalność ćwiczeń jest dobra, o ile tylko nadal przynosi efekty. Dlatego zamiast po raz setny katować tą samą serię ćwiczeń, lepiej rozbudować plan treningowy o kilka nowych elementów.

Poniżej znajdziesz kilka sposobów na urozmaicenie treningu siłowego. Raz na jakiś czas możesz porzucić swój stały system (ilość serii i powtórzeń) i zrobić jeden trening według którejś z tych zasad.

Techniki treningowe

1. Trening do wyczerpania

Zwykle ćwicząc z umiarkowanym obciążeniem wykonujemy kilka powtórzeń, a po zakończeniu serii przechodzimy do kolejnej. Po kilku seriach zaczynamy nowe ćwiczenie. A gdyby tak nie dzielić treningu w ten sposób? Powtarzanie tego samego ćwiczenia aż do wyczerpania, czyli momentu gdy nie będziemy w stanie zrobić kolejnego powtórzenia może być bardziej efektywne. Niestety łatwo w tym przypadku o kontuzję dlatego niezbędna jest osoba asekurująca, która w porę zabierze z naszych rąk ciężar. Tego rodzaju treningu nie można też powtarzać zbyt często.

2. Super-seria

Polega na wykonywaniu dwóch ćwiczeń na antagonistyczne grupy mięśniowe (jak np. unoszenie przedramion – na bicepsy i prostowanie rąk na wyciągu – na tricepsy) po jednej serii każdego z nich bez przerw lub z niewielka przerwą wypoczynkową między nimi.

3. Trening obwodowy

Niektóre fitness kluby dają ćwiczącym możliwość błyskawicznej i często zorganizowanej zmiany przyrządów do ćwiczeń. W ten sposób ćwiczymy po 45 – 60 sekund (lub określoną liczbę powtórzeń) na jednym urządzeniu, a potem bez zbędnej przerwy przechodzimy na maszynę obok. Podobne rozwiązanie możemy zastosować także ćwicząc w domu i stosując swoje ulubione ćwiczenia.

Więcej metod na następnej stronie…

Total
22
Shares

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*